Klachtenregeling
We willen problemen met elkaar op te lossen. Mocht u toch ontevreden zijn kunt u een klacht indienen.
De interne vertrouwenspersoon of contactpersoon in de school is het aanspreekpunt voor klachten en beoordeelt de klacht. Hij of zij kan samen met u, afhankelijk van de aard en ernst van de klacht, doorverwijzen naar de schoolleiding, het bestuur van Spaarnesant of de externe vertrouwenspersoon. In onze school kunt u hiervoor terecht bij Nelleke van den Heuvel en Sylvia van de Voort.
De externe vertrouwenspersonen van Spaarnesant zijn het aanspreekpunt voor klachten over:
- seksuele intimidatie
- agressie en geweld
- pesten
- discriminatie/racisme.
Deze functie is ondergebracht bij het team jeugdartsen van de GGD Kennemerland:
Mevrouw Suzanne Luijt en/of mevrouw Tiny Bakker
Zijlweg 200, 2015 CK Haarlem
Tel.nr. 023-789 1600 (ma t/m vr 8.30-17.00 uur).
Indien een klacht niet op schoolniveau kan worden opgelost, kunnen ouders/verzorgers een beroep doen op het bestuur. Hiervoor heeft Spaarnesant een klachtenregeling vastgesteld, die u kunt vinden onder “gedragscodes” op de Spaarnesantsite. www.spaarnesant.nl
In de klachtenregeling is ook de rol geregeld van de Landelijke Klachtencommissie, die als externe partij kan worden benaderd als een klacht ook niet op het bestuursniveau voor u tot een bevredigende oplossing is afgehandeld. Deze commissie behandelt de klacht en adviseert het bestuur over de gegrondheid van de klacht en de te nemen maatregelen.
Meer informatie over de klachtencommissie kunt u vinden op www.onderwijsgeschillen.nl
Meer informatie over de andere gedragscodes in het kader van integriteit, misstanden (klokkenluidersregeling) van Spaarnesant vindt u op www.spaarnesant.nl